Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 085 - 743 03 12

Online Groei Strategie

Om online te kunnen groeien heb je een goede strategie nodig.

  • Wat zijn jouw unieke toegevoegde waarden?
  • Wat is de voornaamste doelgroep voor jouw dienst of product?
  • Hoe bereik je deze doelgroep?
  • Verplaats je in de klant en benader gestructureerd de kern van jouw waarde propositie, klantreis en/of business model.
  • Hoe bereik je nu meer potentiële klanten?
  • Welke eigenschappen hebben de mensen uit jouw doelgroep gemeen?
  • Wat zijn hun overwegingen?
  • Wat willen ze bereiken?
  • Waar hebben ze last van en wat vinden ze juist fijn?

 

Uit deze strategie volgt vervolgens een plan van aanpak.

Aan de basis van deze plan van aanpak liggen twee basiselementen: je huisstijl & je website. Met een goede huisstijl spreek je de juiste doelgroep aan en de basis van al je communicatie-uitingen is je website.

Plan van aanpak

Het startpunt, de thuisbasis, van al je online activiteiten is je website (of webshop). Alle online activiteiten hebben als doel om de juiste mensen, jouw doelgroep, naar je website te leiden. Dat is precies de reden dat het zo belangrijk is dat deze tip top in orde is. Er zijn een aantal zaken waar een goede website minimaal aan moet voldoen:

  • Herkenbaar (huisstijl & design)
  • Duidelijk
  • Responsive (werkt ook goed op mobiel)
  • Snel
  • Etc.

Meer informatie over een nieuwe website? Klik hier…..

Conversie

Je website moet goed ‘converteren’, oftewel de bezoekers moeten doen wat jij wil dat ze doen.

Een weggever downloaden, zich inschrijven voor een nieuwsbrief, een afspraak plannen, een aankoop doen etc.

Hiervoor heb je goede CTA’s (Call To Actions) nodig. Belangrijk principe hierbij is: “Meten is Weten”. Zorg ervoor dat je de cijfers van Google Analytics begrijpt, volgt en er consequenties aan verbindt. Op die manier wordt je website steeds een beetje beter en zal de conversie (het percentage bezoekers die doen wat je wil ten opzichte van het totaal aantal bezoekers) stijgen. Dit proces van Conversie Optimalisatie heet CRO (lees meer….).

Pas op het moment dat je tevreden bent met je conversie kun je doorgaan naar de volgende stap: meer bezoekers.

Wist je dat je, gratis en vrijblijvend, jouw nieuwe website, werkend, kunt bekijken?

Meer bezoekers

Er zijn verschillende manieren om het aantal bezoekers op je website te verhogen. Denk hierbij aan:

Plan een vrijblijvend & kosteloos Strategiegesprek in om de beste opties voor jouw doelstellingen te bespreken.

Wil je weten of Winstgever ook voor jouw bedrijf een succesvolle Groei Strategie kan bedenken?

Plan dan snel je gratis en vrijblijvend Strategiegesprek in mijn agenda.

Aanbevelingen

“Koert staat mentaal altijd op de stand ‘het lukt’ voor de nieuwe wegen die hij voor zichzelf kiest én de manier waarop hij anderen in hun succes ondersteunt. Uitgebreide verkoopstrategieën blijven bij hem achterwege; hij heeft ze allang vormgeven in een praktische en resultaatgerichte tool die zijn klanten eenvoudig in kunnen zetten. Koert staat daarbij altijd voor je klaar: stel je hem een vraag en je telefoon gaat ‘direct’ over, dan weet je dat Koert er alweer voor je is om je verder te helpen.”

Ingrid Aarsman

“Ik heb 4 uur achtereenvolgend met Koert gesproken. Hij begon op een ontzettend interessante manier te begeleiden en bleef maar leuker worden! Duidelijk een vakman en staat altijd klaar met een lach. De manier waarop Koert informatie naar je blijft spugen maar nog steeds elk detail, tegelijk met de rode draad, glashelder houdt is echt een uitzonderlijke vaardigheid”

Chiel Baauw
The New Standard

Blogs