Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 085 - 743 03 12

Weg met funnels en e-mail marketing! Pak de telefoon….

16 november 2020

Ik weet het, iedereen doet het, dus het zal wel werken maar werkt het voor jou ook perfect? Lees eerst dit artikel voordat je (te snel) antwoord geeft.

‘Weggever’

Je kent het wel, zo’n gratis e-book, gratis tips, een White paper, allemaal middeltjes om contactgegevens te pakken te krijgen van leads (geïnteresseerde potentiële klanten). Als ze geïnteresseerd genoeg zijn in het onderwerp van je ‘weggever’ om hun contactgegevens prijs te geven dan behoren ze waarschijnlijk tot je doelgroep, toch?

Tot zover geen probleem, voor min of meer zinvolle en waardevolle informatie geeft je lead zijn/haar contactgegevens af. Voor wat hoort immers wat. Nee, het probleem is wat je met die contactgegevens doet. De kans is groot dat je ze gaat bestoken met algemene mailtjes in de hoop dat ze de vervolgstap gaan zetten…..

‘Funnel’

De vervolgstap kan bestaan uit het doen van een aankoop, het plannen van een kennismakings,- of strategiegesprek, etc. Het punt is dat dit onvoldoende werkt. De conversie (het percentage van leads in de funnel die daadwerkelijk de volgende stap neemt) komt zelden boven de 10% uit, meestal blijft deze steken bij 1,5 à 3%.

Weet jij wat de conversie van jouw funnel is? Laten we doen alsof deze echt goed is, 5%! Dat betekent dat je 20 potentiële klanten in de trechter (funnel) moet lokken om er 1 klant/afspraak/gesprek uit te krijgen. Die andere 19 worden dus geen klant.

Telefoon

Natuurlijk, voor die ene klant hoef je niets te doen, maar ik zit vooral met die andere 19….. Stel je nou voor dat je die funnel overboord zou kieperen. Weg ermee! Stel dat je het helemaal anders aan zou pakken? Hoe dan? Je pakt je telefoon….

Niet om te swipen, te scrollen of te appen maar om te bellen….. Stel je voor dat je iedereen die je ‘weggever’ aanvraagt gewoon belt. Ik hoor je denken: “wat ouderwets, daar heb je weer een boomer!” Tel even met me mee voordat je me afschrijft….

Stel je voor, gemiddeld vragen 20 mensen per week je ‘weggever’ aan. Je pleegt dus 20 telefoontjes van 5 minuten per week om belafspraken te maken. Daarmee scoor je gemiddeld 15 belafspraken. Dat kost je dus iets meer dan 1,5 uur per week om 15 belafspraken te maken.

Gemiddeld leveren 3 belafspraken 1 transactie/order op. Dus 15 belafspraken leveren 5 nieuwe klanten op. Een belafspraak duurt ergens tussen de 15 en 30 minuten, laten we uitgaan van het ergste, 30 minuten. 15 belafspraken kosten dus 7,5 uur.

Stel je voor dat een nieuwe klant je gemiddeld 1.000 euro oplevert. Dan kost het je dus 9 uur per week (25% van je werkweek) om 5.000 euro per week aan new business binnen te halen. Als je 40 weken per jaar werkt, is dat dus gemiddeld zo’n € 16.650,- per maand.

Wat levert een nieuwe klant jou gemiddeld op?

“De Telefoon-coach”

Stel dat bovenstaande percentages ook voor jou zouden kloppen, wat zou jij dan gemiddeld per maand verdienen? Mijn collega en ik durven de uitdaging aan! Het werkt zeer waarschijnlijk ook voor jou en jouw branche! Wij zijn zo overtuigd van onze methodiek en ondersteuning dat we dit aanbieden op basis van No-Cure-No-Pay en zonder investering vooraf!

Geïnteresseerd? Kom een ochtendje proefdraaien! Klik op deze zin en geef je op.

Gerelateerde artikelen

Koert Verriet

#LetsConnect

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Waarmee kan ik je helpen?