fbpx
Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 085 - 743 03 12

Vertrouwen

10 april 2020

Wat bepaalt of je vertrouwen hebt in een geboden oplossing?

Stel je voor, je gaat naar je huisarts en vertelt hem dat je vaak last hebt van hele erge hoofdpijn.

Je huisarts reageert direct met: “Oh ja, dat ken ik. Heb ik zelf ook vaak. Ik heb namelijk heel vaak last van migraine. Ik ga dan altijd direct naar bed, alle gordijnen dicht en lichten uit. Lekker lang slapen, dat helpt! Zou jij ook eens moeten proberen!”

Of hij zegt: “Hoofdpijn? Dan moet je dit medicijn een half jaar slikken, bijwerkingen zijn misselijkheid en gewichtstoename, maar het help gegarandeerd.”

Geeft dat vertrouwen in het advies, in je huisarts? Nee toch?

Je wil graag dat je huisarts vragen stelt en als je antwoorden niet duidelijk genoeg zijn, dan moet hij doorvragen. Net zo lang totdat hij precies weet wat er aan de hand is. Dan pas kan hij immers met een goede diagnose en oplossing komen, toch? Alleen dan heb je vertrouwen in zijn advies!

Zo werkt het in verkoop ook. Stel vragen en vraag door als de antwoorden niet voldoende duidelijkheid geven. Net zolang tot je klant het vertrouwen heeft dat je zijn probleem echt begrijpt.

Alleen dan kan je oplossing goed zijn. Pas dan heeft je klant vertrouwen in je oplossing!

Gerelateerde artikelen

Potentiële klanten vs. Leads

-

Aanbevelingen

-

Koert Verriet

#LetsConnect

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *