fbpx
Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 085 - 743 03 12

Uniforme communicatie

10 april 2020

Onlangs sprak ik een jonge ondernemer die mij een offerte had gestuurd. Ik had hem al meerdere keren gesproken en dat waren leuke, joviale gesprekken. Ik belde hem naar aanleiding van een offerte die hij me stuurde.

De offerte die ik kreeg werd verstuurd met een mail die even joviaal was als de gesprekken die we hebben gevoerd. Passend dus.

In de offerte werd ik ineens aangesproken als ‘Geachte heer Verriet’. Woorden als conform en dienen werden volop gebruikt in de offerte. Het leek wel of de offerte was opgesteld door iemand die mij helemaal niet kent.

Ik kreeg er een behoorlijk ‘schizofreen’ gevoel bij. Ik besloot de ondernemer te bellen om hem hier op aan te spreken. Niet om vervelend te doen maar om hem hier op te wijzen zodat hij dit kan aanpassen. Om hem te helpen.

Mijn advies: zie je bedrijf als een persoon. Wat voor een persoon wil je dat je bedrijf is? Gezellig, zakelijk, formeel, jong, wijs, warm etc. Zorg er vervolgens voor dat in alle communicatie, LinkedIn, Facebook, Instagram, advertenties, gesprekken, telefoon, mail, offerte, factuur etc. dit wordt uitgestraald.

Zorg voor uniforme communicatie, consistent, altijd!

Is alle communicatie van jouw bedrijf uniform?

Is jouw bedrijf altijd de persoon die jij wil?

Gerelateerde artikelen

61 jaar en toe aan een carrière switch…..

-

Mijn leven is één groot feest (deel 2)

-

Koert Verriet

#LetsConnect

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *