fbpx
Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 085 - 743 03 12

Aanbevelingen

8 september 2020

Tijdens het geven van LinkedIn trainingen merk ik dat veel cursisten weinig tot niets doen met ‘Aanbevelingen’.

Dat is jammer want het is een heel krachtig onderdeel van je LinkedIn profiel! Als mensen je nog niet goed kennen en overwegen om zaken met je te gaan doen is het voor hen heel prettig om te kunnen lezen hoe anderen over jou en je diensten of producten praten.

Daarvoor kun je dus perfect aanbevelingen gebruiken. Je kunt ze vergelijken met de product-reviews op Bol.com, Coolblue of Amazon. Als jij overweegt daar iets te kopen lees je zeer waarschijnlijk ook eerst de reviews van dat product. De kans is groot dat het je keuze vergemakkelijkt als je een aantal positieve reviews over het product leest.

De aanbevelingen op LinkedIn zijn ook nog eens altijd geschreven door degene wiens naam erbij staat! Het is namelijk onmogelijk om een aanbeveling van een ander zelf te wijzigen, dat maakt ze zeer betrouwbaar!

Hoe kom je aan aanbevelingen?

Het verkrijgen van aanbevelingen is veel gemakkelijker dan je denkt! Elke keer als iemand een dienst van mij afneemt vraag ik of ze een aanbeveling voor me willen schrijven op LinkedIn, dat mag positief of negatief zijn. Krijg ik namelijk een negatieve aanbeveling dan kan ik daar alleen maar van leren en mijn dienstverlening dus verbeteren. Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ik de negatieve aanbevelingen niet zou plaatsen maar gelukkig heb ik nog nooit een negatieve aanbeveling ontvangen.

Nadat ik heb gevraagd of mijn klant een aanbeveling wil schrijven nodig ik ze op LinkedIn uit dit te doen. Dat doe je door in je eigen profiel helemaal naar beneden te scrollen en te klikken op: “Om een aanbeveling vragen” (zie screenshot).

Ontvangen aanbevelingen

Zo heb ik onlangs een hele mooie aanbeveling mogen ontvangen van een cursist:

“Nadat ik een aantal webinars van Koert had gevolgd heb ik op 7 september deel genomen aan de LinkedIn essentials training. Buiten dat ik veel geleerd heb over het gebruik van LinkedIn ben ik erg te spreken over de manier hoe Koert de training geeft. Hij legt alles duidelijk en op een leuke manier uit en neemt voor iedereen de tijd. Koert, nogmaals bedankt voor deze leerzame cursus.” (Mathieu van der Horst)

Wees nou eerlijk. Na het lezen van zo’n aanbeveling is de keuze voor één van mijn trainingen toch een stuk gemakkelijker? Het mooie is dat iemand die gebruik heeft gemaakt van jouw product of dienst meestal heel erg graag een aanbeveling voor je schrijft, zeker als je het eerst persoonlijk aan hem/haar vraagt!

Conclusie:

Wanneer je LinkedIn gebruikt om je producten of diensten te verkopen is het verstandig om om aanbevelingen te vragen aan AL je klanten. Doe jij dit al?

Gerelateerde artikelen

Potentiële klanten vs. Leads

-

Leren of uitbesteden….

-

Koert Verriet

#LetsConnect

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *